dijous, 13 de novembre del 2008

Escalant Castells




La plaça està plena, quin bullici de gent, llavors, de mica en mica comença a enlairar-se, es fa el silenci i comencen a sonar les gralles. Els nervis es noten a flor de pell. És que s'està traçant part de la nostra història, de la nostra tradició. Com si es tractes d'una gran escalada, el castell va agafant forma, una bona folre i manilles anuncien que tindrà unes bones dimensions, que la cosa promet, després, terços, quarts, ... i s'enlaire amunt, molt amunt. Em suen les mans. La plaça s'empapa d'aquest nerviosisme i comença a cridar. Això es un 3 de 10! el primer de la història Castellera. L'anxeneta fa el pas final i la plaça enboigeix d'alegria !!! jo m'emociono, sempre m'emocionen els Castells. M'hagués agradat ser allà ! ara fa deu 10 anys del nostre gran Castell. El 3 de 10 amb folre i manilles. Llarga vida als Castellers !!! I m'ha agradat recordar-lo en aquesta entrada, la que fa 200 del blog Atreparts "en un món màgic".
Perquè en l'escalada , en els castells, en la vida ... no ens falti aquesta xispa que ho fa tot màgic.

més castells històrics a:
un altre 3 de 10
Pilar de 8

Castellers de Vilafranca

1 comentari:

Anònim ha dit...

Sí, senyor! Realment emocionant! Quin coratge aquests homes i aquestes dones que desafien les lleis de la gravetat. A més, del món casteller prové una de les expressions més boniques que hagi inventat la nostra llengua: "fer pinya". Són tantes les siutacións, en la vida, que és important "fer pinya". Endavant amb aquest blog i enhorabona!